Osiemdziesiąty drugi odcinek podcastu Luźno Przy Kawie postanowiliśmy nazwać właśnie tak – Od Słuchaczy – Dla Słuchaczy. Bo – oprócz tego, że to dla Was nagrywamy – tym razem szczególnie skupiamy się na tematach, których chęć poruszenia wykazaliście.

Do rzeczy:

Ekipa.

„Truskawkowy lub cytrynowy sorbet w polewie ze strzelającej gumy balonowej.” Takie zestawienie smaków i efektów zajmuje ostatnio całkiem sporą część opinii publicznej. Również tę część, która swój wolny czas poświęca na słuchanie naszego podcastu. Dziękujemy Wojtkowi, Natalce i Maćkowi za pytania i sugestie.

Lody Ekipy – bo oczywiście o nich mowa – wywołały lawinę emocji pośród naprawdę różnych środowisk. Niektórzy – tak jak Pani Agnieszka – za pośrednictwem lokalnych portali publikują pełne zdumienia „felietony”. Inni zastanawiają się nad bardziej naukowym wytłumaczeniem tego interesującego fenomenu.

W szczególności polecamy krótką formę autorstwa profesora Krzysztofa Zięby z Politechniki Gdańskiej:

Podcasting według Spotify [/spɒtɪfaɪ/].

Tydzień temu – w odcinku #81 – Strefa Zen – redaktor Borodo wspomniał o ofensywie Apple [/ˈæp(ə)l/] w dziedzinie płatnych podcastowych subskrypcji. Tym razem wspominamy o podobnych planach Spotify [/spɒtɪfaɪ/] – a to na prośbę Wacława.

O szczegółach wspomnianych powyżej planów rozwojowych marki Spotify przeczytacie w serwisie Variety.com [/vəˈraɪəti/ dɒt/ kɒm/].

Wegetariańska ofensywa.

Specjalnie dla Was testujemy także nowości spod znaku Złotych Łuków (i nie tylko). Adam spróbował Plant Based Nuggets z Burger King [/ˈbɝː.ɡɚ/ kɪŋ/] i uprzejmie donosi, że smakowały jak kurczak. Kto by pomyślał?

Jesteście podobnego zdania? Smakują jak kurczak czy nie? Wolicie wegetariańskie nuggetsy z Burger Kinga czy może Veggie Burger z McDonald’s?

A skoro o szybkim jedzeniu mowa:

Co by na to powiedział Szostakiewicz?

Nieczęsto zadajemy sobie takie pytanie. Niestety – trudu postawienia podobnego nie zadał sobie scenarzysta najnowszej reklamy McDonald’s.

Z szacunku do twórcy Symfonii Leningradzkiej poniżej nie znajdziecie rzeczonej reklamy, a symfonię właśnie. Chwila dla kultury:

Dyskusyjna forma reklamy stylu życia wokół jedzenia WieśMaców wywołała rozmaite komentarze internautów. Od takich, które uważają podniesiony problem za niepotrzebnie nadmuchany, po tych, którzy wykorzystaniem odniesienia do wyżej zamieszczonego utworu są szczerze oburzeni.

Po szczegóły rozważań obydwu stron odsyłamy do profilu dwutygodnika muzycznego Ruch Muzyczny, a my zachęcamy do polubienia tegoż profilu, jako że wyrafinowane formy kultury (re)prezentują Państwo w sposób nadzwyczaj przystępny. Wszak jest to: „Najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej.”

https://www.facebook.com/ruchmuzyczny/posts/4169166016484382

Z życia zawodowego.

Był taki temat, który miał być poruszony tydzień temu. Zabrakło jednak nań czasu, w związku z czym – płynnie niczym finisz Michaela Phelpsa na olimpijskich igrzyskach – przeszedł z odcinka osiemdziesiątego pierwszego, do odcinka osiemdziesiątego drugiego.

Oto marka Hennes & Mauritz (H&M) proponuje usługę bezpłatnego wypożyczenia garnituru celem wywarcia lepszego wrażenia na rozmowie kwalifikacyjnej. Jak do tej pory usługa dostępna jest wyłącznie w Wielkiej Brytanii, a testowana ma być również w Stanach Zjednoczonych.

Będę podtrzymywał, że do aktualnych realiów pasuje bardziej coś takiego:

Partly Proper – The Half Suit.

Dodatkowym argumentem byłaby możliwość efektywnego recyklingu starych koszul, krawatów i – przede wszystkim – samych garniturów.

Zamiast do pojemnika w kolorze aparatu słuchowego, mogłyby trafić do żądnych formalnego stylu ubioru. W szczególności podczas rozmów kwalifikacyjnych on-line czy innych „zdzwonek”.

To by było na tyle.

Przeciągnęło nam się w tym tygodniu. Bardziej niż zazwyczaj. Mamy nadzieję, że udało Wam się wytrzymać do końca. W zdrowiu, uśmiechu i swobodzie umysłu.

Pięknie Wam dziękujemy za każdą cenną sekundę czasu wolnego, którą co tydzień decydujecie się spędzić z nami.

Jeśli są jakieś tematy, o których chcielibyście usłyszeć w swoich słuchawkach za dwa tygodnie – nieustannie zachęcamy do kontaktu w każdej – preferowanej przez Was – formie.

Pozdrawiamy,
Adam i Ludw


Instagram: @LuznoPrzyKawie
Twitter: @LuźnoPrzyKawie
Facebook: @LPKpodcast
Projekt okładki: Ludwik Chybiński
Identyfikacja wizualna: Michał Ślusarski
Głosy: Adam Borodo,Ludwik Chybiński
Podkład muzyczny: O S C A R
Grupa Telegram i WhatsApp